Hizmette Engel Yok

Karşıyaka Belediyesi’nde ‘Engelsiz’ Dönem

Karşıyaka Belediyesi tarafından kurulan Engelsiz İletişim Masası, engelli bireyler için hızlı ve etkin hizmetin adresi oldu. Engelli vatandaşlar istek ve şikayetlerini direk olarak bu birime iletirken, başvurular en kısa sürede çözüme kavuşturuldu.

Çözüm Köprüsü

Engelsiz İletişim Masası kurarak engelli bireylerin belediye hizmetlerinden daha kolay şekilde yararlanmasını sağlayan Karşıyaka Belediyesi, sene başından bu yana 730 başvuruya yanıt verdi. Belediye binasının giriş katında oluşturulan birime gelen engelli vatandaşlar, sosyal hizmetlerden temizlik işlerine kadar her alandaki talep, öneri ve şikayetlerini görevlilere iletti. İlgili müdürlüklere yönlendirilen başvurulara en hızlı ve etkin şekilde çözüm sağlandı. Belediyenin tüm birimleri ile engelli bireyler arasında köprü olan Engelsiz İletişim Masası’na, 399 40 16 numaralı telefondan da ulaşılabileceği belirtildi.

Mesajla İletişim

Öte yandan, Karşıyaka Belediyesi’nin dezavantajlı vatandaşlar için Çağrı Merkezi bünyesinde oluşturduğu Engelsiz Mesaj uygulaması da işitme ve konuşma engelli vatandaşlardan büyük ilgi gördü. Yüzlerce engelli vatandaş belediyeye, öneri ve taleplerini cep telefonlarından 444 1 575’e kısa mesaj atarak anında iletme imkanı buldu. Sonuçlar başvuru sahiplerine yine mesaj yoluyla bildirildi.

Hedef Engelsiz Kent

Engelsiz bir kent yaratmak için çalıştıklarını belirten Karşıyaka Belediye Başkanı Hüseyin Mutlu Akpınar, “Engelsiz İletişim Masamız sayesinde engelli yurttaşlarımızın belediyemizde yapacakları işlemleri kolaylaştırıyor; daha hızlı ve kaliteli hizmet almalarını sağlıyoruz. Bu ve bu alandaki tüm projelerimizle, fiziksel engellerinin yarattığı dezavantajları tam tersine dönüştürmek için çalışıyoruz. Bütün çabamız engelli vatandaşlarımızın daha mutlu olduğu, engelsiz bir kent içindir” dedi.

http://www.karsiyaka.bel.tr/tr/haberler/hizmette-engel-yok